Stylein - Corinne

Corinne svarar på några frågor angående hennes och Elin/Stylein sammarbete genom åren.
Hon berättar även vad teamet inspirerades av när de satte looken för A/W 2010 visningen.


Vad betyder Stylein för dig?
Stylein ligger mig väldigt varmt om hjärtat av många anledningar.
Elin/Stylein öppna sin första atelje i min salong i gbg 2003.
Så dels har vi följt varandra under våran fantastiska, men kämpiga resa tills där vi är idag.
Elin blev dessutom en av mina absolut bästa vänner under årens lopp.
Förutom det, så älskar jag hennes design.
Jag har i stort sett bara på mig Stylein.
Det är klassiskt, med en sexig rockighet som passar i alla lägen.
Förutom det är plaggen väldigt sköna att bära vilket är ett måste!
Jag känner mig alltid snygg i Stylein och kan ha det i alla lägen, vilket passar mig
perfekt då jag väldigt sällan hinner gå hem och byta om innan jag skall ut
på något galej;)
Jag använder även Stylein när jag är ute och representerar runt om i världen.

Hur länge har du sammarbetat med Stylein?
I stort sett sedan Elin flyttade hem från NY 2002. Men den riktiga resan
började i april 2003 när C&F slog upp dörrarna i GBG & Halmstad.

Har du något speciellt minne ifrån någon plåtning/visning?!
Det finns massa härliga och tokiga minnen, både positiva och negativa.
Det har varit en blandning av skratt, adrenalinkickar av lycka,  tårar, stress, försenade kläder som fastnat i
tullen, snöoväder, stölder, modeller som inte dyker upp och en fotograf som bara
försvann, succè, champagne, kramar & gratulationer...
Modebranschen är speciell!
Fantastisk men det gäller att ha nerver och tro på sig själv då det är mycket prestationsfyllt yrke!

Ett speciellt galet minne var när jag och Elin blev nerbjudna till Marbella.
Jag stod ute på en 100 kvm balkong och klippte för snuskiga pengar, 
 och Elin som blev ombedd att ha med sig hela kollektionen,
sålde hela rubbet till en och samma man!
Helt plötsligt satt vi med en investerare som ville öppna en kedja av
Corinne & friends OCH göra stylein till nya H&M kedjan...Ha ha.
Efter några timmars naiva tankar för att smälta det så kände vi i magen att det inte var
rätt för oss då.. men tanken var frestande!

Vad hade ni för tankar inför A/W 2010 visningen? Vilken känsla ville ni förmedla och
vad inspirerades ni av när ni satte looken?

Både jag och Elin har alltid gillat väldigt enkla kommersiell look
(det får ej se för fixat ut).
Vi har hittat ett formspråk under åren för Stylein som känns väldigt bra.
Vi leker med texturen och småförändringar i make upen för att få en ny känsla,
för varje kollektion medans den röda tråden ska finnas där.
A/W 2010 är en utveckling av våra waves, där vi ville visa en ännu mer
avskalad look. Texturen skulle kännas fräsch och genomarbetad, som att du
tvättat håret och bara låtit det lufttorka utan produkter (vilket självklat inte är fallet...ha ha)
Det plockades upp av en väldigt nude make up som gjordes av en av sveriges duktigaste makeupartister, Tomas Lenneryd.
Den här visningen hade Elin Ursula som stylist. Hon ansvarade för helheten under själva visningen.
Så när vi satte looken var det en dialog mellan Ursula, Elin, Tomas och mig.

Backstage bilder




Stylein A/W 2010


STYLEIN



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0