Livet som trainee på Corinne & Friends

Hej alla som läser bloggen!
Ebba heter jag och jag är trainee på salongen.
Jag tänkte dela med mig lite om hur det är att vara elev på Corinne & Friends
och om hur dagarna ser ut på jobbet.
En helt vanlig jobbdag kan ju bestå av allt från att ge sig f*n på att berget med handdukar i tvättstugan ska bort, och det är ju alltid kul med en utmaning?! =)
En annan dag kan det vara fullbokat med kunder från klockan 10 på morgonen
tills det är dags att gå hem för kvällen, och det är ju inte helt fel det heller.
Däremot, vissa dagar, består mitt jobb av att antingen följa med exempelvis Corinne
på någon rolig plåtning, eller om jag har tur, så är det jag själv som står för stylandet.
Här kommer lite bilder på hur det ser ut "bakom" bilderna,
eller visningen eller vad det nu än är.


Jag är tränad till att vara Corinnes skugga, snett till höger hela tiden.
Speciellt såhär, tio minuter innan showtime.


Ibland är det bara jag som finns på plats, då håller jag oftast bara koll på hår.
Men till detta albumcover var det hår, checka make OCH styling (alla klädbyten). 
Roligt med lite variation!


Jag tyckte ju inte att det var tillräckligt så jag hoppade in en snabbis FRAMFÖR kameran också!


Såhär kan det se ut på en studioplåtning, här med fantastiska Mikael Dahl bakom kameran.
Jag kan ju även passa på att tacka Awesome rags, CC-skor och Dagmar för att dom var snälla nog att låta mig låna massa kläder och skor till den här plåtningen, det var ju riktigt schysst!


Ibland får man stå ute i kylan en hel dag och fixa och trixa,
men vad gör det när det är sånna här sötnosar som ska plåtas?
Absolut ingenting tycker jag =)

Två tjejer jag har jobbat med ett par gånger nu är übersköna dj-duon, artisterna,
bloggerskorna och it-girl tjejerna Rebecca & Fiona.
Då har vi bland annat gjort en musikvideo, lite pressbilder,
snyggat till inför releasefest och gjort en vinjett till deras serie
som kommer sändas online på svtplay. 
Här kommer lite blandade bilder med dom.









Rebecca och Fiona var även dem som presenterade mig för fotografen Mikael Dahl.
Han tog med mig på en interiörplåtning här om veckan i en lägenhet som jag lovar inte gick av för hackor. Eftersom budgeten på redaktionella jobb inte alltid är superhöga så får man ibland vara lite kreativ.
Därför bestämde vi oss för att jag för one day only, även skulle jobba som makeup-artist,
och ta mig tusan, det blev ju ändå rätt så bra.
Jag har lärt mig att så fort man känner sig som Bambi på hal is, så är det bara att tänka:
Vad hade Corinne gjort nu?
OCH så blir det toppen!






(Han är inte modell, trots att han verkar tro det själv, här har vi faktiskt själva stylisten)


Mike. Matansvarig. Det har man tydligen råd med... =)


Fotografen in action!

Det här var väl allt jag hade att dela med mig av för tillfället,
men på onsdag åker jag till the big apple för att möta upp Corinne.
Så vi kommer uppdatera därifrån med allt skoj vi hittar på!
Ha det toppen så länge! 

//Ebba


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0